TRENČÍN - Ochrana osobných údajov podľa nového zákona a nariadenia GDPR

10. januára 2018 09:00-15:00 hod

JUDr. Marcela Macová, PhD.

Odborníčka v rámci poradenstva a lektorskej činnosti v oblasti ochrany osobných údajov. Je autorkou komentára k zákonu č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov. Venuje sa téme ochrana osobných údajov v zdravotníctve, v školstve, v personálnej a mzdovej agende, na pracovisku, monitorovanie kamerovým systémom, cezhraničný tok osobných údajov, whistleblowing a ďalšie.

Forma Seminár
Dátum 10. januára 2018
Dĺžka 1 deň
Úroveň Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem
Určený pre personalistov, vedúcich zamestnancov, majiteľov spoločností a všetkých, ktorých táto problematika zaujíma

Cieľ

Cieľom seminára je poskytnúť potrebné informácie o dôležitých zmenách v oblasti ochrany osobných údajov a pripraviť spoločnosti na bezproblémové zvládnutie nových pravidiel v praxi.

Zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov nahrádza nový zákon, s ktorým prichádza aj nové nariadenie GDPR. Z uvedeného dôvodu sme pre vás zorganizovali školenia vedené skúsenou lektorkou JUDr. Marcelou Macovou, PhD., ktorá dôsledne informuje o zmenách a povinnostiach, ktorým sa v blízkej budúcnosti nevyhnete, a pripraví vás na bezproblémové zvládnutie nových pravidiel v praxi. Poradíme vám, na čo sa musíte pripraviť už teraz a čo môžete ešte „odložiť" na neskôr. Pripravte sa tiež na to, že od 25. 5. 2018 nemôže byť žiadna dokumentácia k ochrane osobných údajov vypracovaná podľa zákona č. 122/2013 Z. z. Aj tieto a mnohé ďalšie potrebné informácie budú zodpovedané na seminári, kde máte možnosť otvorene diskutovať o nejasnostiach, ktoré z daných zmien vyplývajú.

Viete, že:
  • budete nanovo poučovať oprávnené osoby?
  • potrebujete nové sprostredkovateľské zmluvy?
  • bezpečnostná dokumentácia zostáva, len bude mať iné náležitosti?
  • evidencia informačných systémov sa bude volať záznam o spracovateľských činnostiach?
  • ruší sa oznámenie a osobitná registrácia?
  • je možnosť získať certifikát o tom, že ste spoločnosť, ktorá dodržiava ochranu osobných údajov?


PRIHLÁŠKA NA ŠKOLENIE NA STIAHNUTIE TU.

V cene je zahrnuté

Organizačné a lektorské náklady, pracovné materiály, drobné občerstvenie a zabezpečený teplý obed.

 

Časový harmonogram kurzu
08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia
09.00 – 11.00 prednáška
11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou
Rozsah a náplň


  • Pramene práva (nariadenie, smernica, zákon, vykonávacie predpisy)

  • Pojmy (osobný údaj, novinkou sú online identifikátory, rodné číslo po 25. 5. 2018, údaj o zdraví, profilovanie, pseudoanonymizácia a ďalšie nové)

  • Subjekty spracúvania osobných údajov – tretia strana, príjemca, subdodávateľ

  • Sprostredkovateľ a jeho nové povinnosti a nové náležitosti zmluvy

  • Právne základy spracúvania osobných údajov (niektoré zaniknú a niektoré sa upravia)

  • Monitorovanie priestorov kamerovým systémom – aké zmeny nastanú po 25. 5. 2018?

  • Povinnosť informovania dotknutej osoby – od 25. 5. 2018 je nová povinnosť informovania o spracúvaní osobných údajov napr. aj zamestnancov

  • Práva dotknutej osoby [právo na opravu, na vymazanie (zabudnutie), obmedzenie spracúvania, na prenosnosť údajov, namietať, namietať proti automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu, vrátane profilovania]

  • Bezpečnostné opatrenia – ako bude vyzerať bezpečnostná dokumentácia po 25. 5. 2018

  • Štandardné opatrenia (vrátane poučení osôb spracúvajúcich osobné údaje)

  • Špecifické opatrenia (bezpečnostné incidenty, oznamovacia povinnosť pri porušení ochrany osobných údajov voči Úradu na ochranu osobných  údajov, a to aj voči dotknutej osobe, lehoty na oznámenie)

  • Záznamy o spracovateľských činnostiach (niečo ako teraz evidencia). Ktorí prevádzkovatelia sú povinní ich vypracovať? Viete, že záznamy musí mať vypracované v určitých prípadoch aj sprostredkovateľ?

  • Posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov a Povinná konzultácia s úradom na ochranu osobných údajov. Predtým bezpečnostný projekt, teraz posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov (ktoré subjekty sú povinné vypracovať posúdenie vplyvu, obsah posúdenia vplyvu, konzultáciu a zákonné lehoty)

  • Zodpovedná osoba (kto je povinný mať zodpovednú osobu, postavenie zodpovednej osoby a jej povinnosti). Môžete mať externú zodpovednú osobu? Ak to bude zamestnanec, kto môže a kto nemôže byť zodpovednou osobou?

  • Cezhraničný prenos osobných údajov 

  • Postavenie, pôsobnosť a organizácia úradu

  • Kódex správania, certifikát a akreditácia

  • Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia

  • Diskusia

Miesto konania
Hotel Magnus ponúka konferenčné priestory s kompletným technickým vybavením. K dispozícii sú 2 konferenčné sály a 2 salóniky.

Konferenčná sála 1

  • rozloha 95 m²
  • 60 osôb - kinosedenie
  • 45 osôb - školské sedenie (stoly a stoličky)
  • 60 osôb - školské sedenie (stoličky s opierkami)
  • 35 osôb - sedenie do „U“
  • možnosť predeliť konferenčnú miestnosť zvukotesnou   stenou na 2 salóny.
  • technika : dataprojektor, premietacie plátno, flipchart,   mikrofón, ozvučenie, WIFI internet

Konferenčná sála 2

  • rozloha 230 m²
  • 100 osôb - kinosedenie
  • 60 osôb - školské sedenie
  • 30 osôb - sedenie do „U“
  • technika : dataprojektor, premietacie plátno, flipchart,   mikrón, ozvučenie, WIFI internet

Modrý salónik

  • rozloha 70 m²
  • kapacita 20 osôb
  • sedenie pripravíme podľa individuálnej požiadavky
  • technika : dataprojektor, premietacie plátno, flipchart, WIFI   internet, individuálne nastaviteľná klimatizácia

Salónik reštaurácie Flor de Amor

  • ozloha 19 m²
  • kapacita 12 osôb
  • pre menšie pracovné stretnutia
  • technika : dataprojektor, premietacie plátno, flipchart, WIFI   internet
TRENČÍN - Ochrana osobných údajov podľa nového zákona a nariadenia GDPR
Celkom 90 € (s DPH)

Partneri

Viac