BRATISLAVA - Verejní obstarávatelia – osobitosti nákupu IT

17. októbra 2017 09:00-15:00 hod

Dr. Katarína Grejták Bednáriková

externý lektor spoločnosti OTIDEA. Konateľka a konzultantka v oblasti verejného obstarávania a expert na právne poradenstvo v spoločnosti ADVAL spol. s r.o.. Členka fóra expertov – poradného orgánu predsedníčky Úradu pre verejné obstarávanie. Poskytuje komplexné poradenstvo v oblasti verejného obstarávania. Verejnému obstarávaniu sa venuje od roku 2002.

Ing. Ľubomír Grejták

externý lektor spoločnosti OTIDEA. Konateľ, konzultant a projektový manažér spoločnosti ADVAL spol. s r.o., ktorá sa zaoberá verejným a najmä elektronickým verejným obstarávaním. Komplexne zabezpečuje pre klientov poradenstvo, či už v oblasti verejného a/alebo elektronického verejného obstarávania. V čase, keď ÚVO viedlo zoznam certifikovaných školiteľov na EVO, bol certifikovaným školiteľom na systém EVO. V súčasnosti je certifikovaným školiteľom na EKS. Systémami EVO a EKS sa zaoberá od ich začiatkov a spolupracuje s dodávateľskými spoločnosťami, ktoré dodávajú systém EVO a EKS.

Forma Seminár
Dátum 17. októbra 2017
Dĺžka 1 deň
Úroveň Stredne pokročilý
Určený pre Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem, ale predpokladá sa znalosť procesov verejného obstarávania

Cieľ

Cieľom školenia je poskytnúť prehľad osobitností zadávania zákazky v oblasti nákupu IT. Školenie je určené pre tých, ktorí už poznajú základné procesy vo verejnom obstarávaní a chcú sa oboznámiť s osobitosťami, ktoré vyplývajú z nákupu IT. Školenie je určené pre „nie IT odborníkov“, ktorí ale potrebujú znalosti z oblasti IT nevyhnuté na riadenie procesu verejného obstarávania IT. Výklad sa nebude venovať zákonu o VO, ale aplikácií zákona o VO v oblasti obstarávania IT.

Prihláška na školenie na stiahnutie TU.

V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov školenia, občerstvenie behom celého dňa, teplé a studené nápoje, káva, čaj, stravný lístok na obed.
Rozsah a náplň

Osobitosti nákupu IT (a IKT):

Úvod do problematiky nákupu IT a IKT

Definícia predmetu zákazky – čo nakupujem?
- tovary vs. služby - krabicový SW vs. SW vyvíjaný na mieru
- nákup, prenájom, leasing
- zmiešané zákazky vs. rozdelenie predmetu zákazky na časti
- „alebo ekvivalent“
- bežná dostupnosť
- alternatívne spôsoby nákupu IT/IKT – vysvetlenie pojmov ako napr.:

  • „software as a service" (SaaS)
  • „infrastructure as a service“ (IaaS)
  • „platform as a service“ (PaaS)
  • „desktop as a service“ (DaaS)
  • „managed software as a service“ (MSaaS)
  • „mobile backend as a service“ (MBaaS)
  • „nformation technology management as a service“ (ITMaaS)
  • agile software development

- otvorené štandardy a otvorený softvér (open source)

Spôsob financovania:
-
stanovenie predpokladanej hodnoty zákazky
- CAPEX vs. OPEX
- Fixed price vs. Time-and-material

Postup obstarávania a stanovenie podmienok účasti

- prípravné trhové konzultácie
- postupy (verejná/užšia súťaž, súťažný dialóg, súťaž návrhov, inovatívne partnerstvo?)
- kritériá na vyhodnotenie ponúk
- najčastejšie porušenia zákona o VO

Plnenie a zmluva

- typ zmluvy – kúpna zmluva, zmluva o dielo, zmluva o poskytovaní služieb
- licencie
- OPEN DATA
- záruky, podpora a údržba, ďalší rozvoj, uzatváranie dodatkov

Štandardy obstarávania IKT + „vládne“ materiály (desatoro, NKIVS)

Nutné vstupné znalosti
Predpokladá sa znalosť procesov verejného obstarávania (školenie nie je zamerané na vysvetlenie zákona o verejnom obstarávaní ako takom).

Školenie je určené pre ľudí, ktorí sú zbehlí vo verejnom obstarávaní, ale nie sú odborníci v oblasti IT a potrebujú realizovať verejné obstarávanie v tejto oblasti.
Miesto konania
OTIDEA, s.r.o.
Astrová 2/A
821 01 Bratislava - Ružinov

1. poschodie

Spojenie MHD: Zastávka "Herlianska - OC Retro"
Autobus č. 75 (ŽST Vinihrady)
Autobus č. 50 (AS Mlynské Nivy)
Električka č. 8, 9
BRATISLAVA - Verejní obstarávatelia – osobitosti nákupu IT
Celkom 120 € (s DPH)

Partneri

Viac